Keep your head up high

DATUM: 22 April, 2014 - 22:28
Bästa korven som Saga alltid kallar Lindsey..
Idag så red Ida Voice och jag Lindsey. Vi skrittade ut en sväng i solen och gick sedan in i lilla paddocken för att trimma dressyr. Jag red delar från dressyrprogrammet som vi ska starta om 2 veckor. Skritt och travdelarna fungerar utmärkt och även galoppen på volten och ökningen i galoppen är bra men inte fattningarna eller att fånga in henne igen. Hon blir för stark och springer ifrån istället för att sätta under sig och arbeta, hon smiter ifrån arbetet då. Samma i fattningarna då hon springer in i dem istället för att bara lyssna på mig, jobbiga Lindsey, haha. Annars var hon superfin! Galoppen är hon verkligen jättefin i nu, bara finliret som ska slipas på!
 
Imorgon så blir det terrängträning för Mathias. Jag har prov och mycket att hålla reda på nu när skolan har dragit igång. Jag trodde jag skulle dö idag när vi hade bokprat inför några i klassen, jag lever och har njutit över ett ridpass med min stjärna och över att rida tillsammans med Ida! /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback