Lindsey igår

DATUM: 21 Augusti, 2014 - 22:18
 
 
 
Igår så var vi och tränade i Brogetorp i Österåker för Jannica. Där hade vi aldrig varit innan men vi hittade dit efter lite om och men. Ett jättefint ridhus som jag tyckte Lindsey verkade trivas i. Träningen gick jättebra. Till en början så var det svårt att hitta bjudningen och L var lite seg och samtidigt inte helt mjuk och igång. Men det släppte efter en lång framridning. Jag tycker verkligen att det är så bra med en lång framridning innan hoppning så att de är varma och mjuka i kroppen innan vi börjar hoppa. Lindsey och jag valde att hoppa en lugn bana på 90-1m och träna vidare på lite förhållningar och linjer så att allt smått och gott sitter. Det gick mer än bra. Fortfarade lite svårt att vara helt precis i ridningen som man måste vara, särskilt med L. Men hon hoppade allt superbra och tog de flesta linjer riktigt bra. Nu är det jag som måste jobba upp mig, jag blir gärna lite för snabb med överlivet innan hindret kommer, jag måste vänta lite mer och räta upp mig och hålla kvar innan vi hoppar av. En duktig Lindsey helt enkelt! /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback