Dag 2

DATUM: 23 Juni, 2014 - 22:42

Från förra året
Pass nummer 1 gjordes klockan 10 imorse. Lindsey var väldigt fin och bättre än igår tyckte Stefan. Vi jobbade mycket dressyr ibörjan som flytta, svara för skänkeln och galoppcerpentinerna som igår. Där var L fin! Jag red med hackamoret och i just dressyrjobbet blir hon inte så stark men direkt när vi red på lite linjer med bommar och kryss blir hon en aning stark. Men hon var som sagt fin och jobbade på bra.

Stefan tycker att jag behöver bli bättre på att känna av när jag inte ska jobba, han sa att jag är en arbetsnarkoman i min ridning och gör mer än Lindsey vilket kan stämma..jag måste säga åt henne en gång tydligt och sen vara så mycket som jag kan. Inte alltid så lätt. Jag tycker verkligen Stefan var bra och det han sa förstod jag och vet egentligen att det måste jobbas på.

Eftermiddagspasset som var lite mer hoppning gick riktigt bra i början då Lindsey var supermegafin och bar sig själv och det första sprången var klockrena. Därefter hoppade vi en bana på låg höjd och där red jag dåligt.. Båda rundorna så jag får ta på mig det. Stefan sa mest att han trodde att hon skulle gå bättre imorgon. Men annars att det är bra att träna på småhinder vilket jag oftast gör, vi fick helt enkelt inte någon rytm och hon blev stark...

Vi har även fått lyssna på Thomas Hammar om mental träning, han var grym och satte ordet på ridsporten så bra!! Verkligen en bra föreläsare!
Nu är det sängen som gäller. 

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback