Douglas Lindelöw träning

DATUM: 26 Juni, 2014 - 08:48
Lindsey <3
Igår kom en gästtränare som var Douglas Lindelöw som skulle hålla en träning för oss. På förmiddagen red vi markarbete för honom och på eftermiddagen hoppade vi. På morgonen tog jag mitt hackamore för att Lindsey skulle få vila munnen lite från bett men det var inte så smart val då själva dressyrjobbet inte blev så bra. Men när vi galopperade över tre upphöjda bommar med 15 meters mellanrum och vi skulle rida på 4 galoppsprång gjorde Lindsey det superbra! Vi kom precis rätt hela tiden. Så jag är halvnöjd med träningen.
 
På eftermiddagen så var det hoppning. Jag tyckte Douglas hade bra övningar och linjer som vi hoppade och Lindsey var verkligen superfin! Men när vi höjde lite i slutet till ca 1 m - 1.10 m så blev hon trött och försökte smita undan och vi fick något stopp och några rivningar innan jag bestämde mig för att göra om banan mitt i och då gick vi runt felfritt och bra! Så jag är jättenöjd över Lindseys prestation. Mamma, pappa, Ida och farmor och farfar kom och tittade och filmade. Dock tyckte jag tyvärr inte att Douglas var så bra. Han sa i princip ingenting och det var tråkigt eftersom han bara pratade till alla i allmänhet vad vi skulle tänka på..
 
Nu så är Saga och rider ner till vattnet och ska bada med hästarna medan L är ute i hagen. Jag tänkte att hon får hoppa över uteritten då hon ändå inte tycker det är kul att bada och så hoppar vi terrängen/derbyt på eftermiddagen. 
 
Sen är det bara 1 dag kvar innan pay and jumpen. Vårt mål är än så länge 110 cm men om hon känns trött så hoppar jag 1 m istället. Hon har trots allt gjort himla bra ifrån sig här nere denna vecka! /E

Kommentarer

Kommentera inlägget





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback